Információk
Általános Szerződési Feltételek
Az INFO 4 Számítástechnikai Szolgáltató és Kereskedelmi Bt. Általános Szerződési Feltételei (a továbbiakban: ÁSZF) szolgáltatásai tárgykörében. A szerződés elfogadásával partnerünk elfogadja szolgáltatási feltételeinket, amely alapján a Szolgáltatási Keretszerződés (Keretszerződés) az INFO 4 Számítástechnikai Szolgáltató és Kereskedelmi Bt.-vel létrejön.
1. Az ÁSZF hatálya
1.1. Jelen ÁSZF hatályos 2005. január hó 1. napjától.
1.2. Az ÁSZF kiterjed az INFO 4 Számítástechnikai Szolgáltató és Kereskedelmi
Bt. minden megkötött Szolgáltatási Szerződésre.
1.3. Az ÁSZF szabályozza
• a felek tartós jogviszonyának általános feltételeit, a felek jogait és
kötelezettségeit.
1.4. A Szolgáltatási Szerződés tartalmazza a Megrendelő által
• megrendelt szolgáltatásokat,
• választott szolgáltatások tartalmát,
• választott fizetési módot.
1.5. A Keretszerződés a Szolgáltatási Szerződés Megrendelő általi aláírásával
határozatlan vagy határozott időre jön létre.
1.6. A Szolgáltatási Szerződés módosítása - felek előzetesen történt, közös
megállapodása alapján - írásban történik. A módosítás az új Szolgáltatási
Szerződés aláírásával lép hatályba.
1.7. A Szolgáltatási Szerződés megszűnik, amennyiben azt valamelyik fél
felmondja.
1.8. A Szerződés Szolgáltató általi felmondása akkor hatályos, ha azt a
Szolgáltató kézbesítője útján közvetlenül, vagy tértivevénnyel feladott
levélben kikézbesítette az Megrendelőhöz. A tértivevénnyel feladott levelet
kézbesítettnek kell tekinteni akkor is, ha az "nem kereste" vagy "átvételt
megtagadta" jelzéssel érkezett vissza.
1.8.1. Ha a Szolgáltatás sajátosságai következtében a szolgáltató nem rendelkezik
az Előfizető írásban (levélben) történő értesítéséhez szükséges információkkal,
akkor a Szolgáltató a Megrendelőt a Szerződés felmondásáról egyéb módon
is értesítheti.
1.8.2. A Megrendelő az Megrendelői Szerződést írásban (levélben) megküldött
felmondással, illetve Szolgáltató ügyfélszolgálatán személyesen mondhatja
fel.
1.8.3. A felmondásnak tartalmaznia kell:
• a felmondás indokát (ha a Fél a felmondás indokolására köteles), a Szolgáltató
felmondása esetén
• a felmondási időt
• a felmondási idő lejártának napját.
1.9. A rendes felmondási idő mindkét fél részéről 30 nap.
2. Az ÁSZF alanyai
2.1. Az ÁSZF egyrészről kiterjed az INFO 4 Számítástechnikai Szolgáltató
és Kereskedelmi Bt.-re, mint szolgáltatóra (továbbiakban: Szolgáltató),
másrészről a szolgáltatást igénybe vevő, a szolgáltatási Szerződést
aláíró Megrendelőre (továbbiakban: Megrendelő).
2.1.1. Szolgáltató: INFO 4 Számítástechnikai Szolgáltató és Kereskedelmi
Bt. 2083, Solymár, Terstyánszky u. 47/a. , adószám: 21596258-2-13, cégjegyzékszám:
13-06-048426
2.1.2. Megrendelő: az a magyar vagy külföldi természetes- vagy jogi személy/jogi
személyiséggel nem rendelkező szervezet, amely a Szolgáltatóval megkötött
Keretszerződés és Szolgáltatási Szerződés alapján nyújtott szolgáltatások
előfizetője.
3. Az ÁSZF tárgya
3.1. Szolgáltató vállalja, hogy a Szolgáltatási Szerződésben részletezett
szolgáltatásokat biztosítja a Megrendelő számára. A Szolgáltató - amennyiben
erre a Megrendelő megrendelése kiterjed - a Megrendelő oldalait az Interneten
elérhetővé teszi és az a szerződés teljes időtartama alatt az oldalhoz
állandó jellegű hozzáférési lehetőséget biztosít.
4. A Megrendelő jogai és kötelezettségei
4.1. A Megrendelő kötelezettséget vállal a Szolgáltatási Szerződésben megjelölt
szolgáltatások díjának megfizetésére.
4.2. Kizárólag a Megrendelő jogosult a jelen szerződés tárgyát használni,
hasznosítani, azzal rendelkezni. Ha ezen jogok gyakorlását másnak átengedi
vagy a szolgáltatást harmadik személynek bármilyen formában továbbadja,
átengedi, hozzáférhetővé teszi, felelős minden olyan kárért, amely enélkül
nem következett volna be. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató
ebben az esetben jogosult - de nem köteles - a szerződés azonnali hatályú
felmondására, valamint a Megrendelő által kifizetett díj megtartására.
4.3. A Megrendelő vállalja, hogy minden tőle elvárhatót megtesz annak érdekében,
hogy az általa telepített szoftverek csakis kontrollált szolgáltatást működtetnek.
Amennyiben valamilyen rendellenes változást észlel (vírusfertőzés, honlap
feltörése, stb.) köteles haladéktalanul megtenni mindent a rendeltetésszerű
működés visszaállításáért, valamint köteles haladéktalanul értesíteni az
eseményről a szolgáltatót. A Megrendelő tudomásul veszi és hozzájárulását
adja ahhoz, hogy a rendeltetésszerű joggyakorlás ezen követelményének szándékos
vagy súlyosan gondatlan megszegése esetén a Szolgáltató jogosult a Megrendelőnek
az azonosításhoz szükséges adatait a károsult fél részére átadni.
4.4. A Megrendelő a Szolgáltatási Szerződésben megtalálható adatainak (pl.
kapcsolattartó személyének vagy elérhetőségének megváltozása) köteles a
Szolgáltatót a változástól számított 8 naptári napon belül írásban (levélben)
értesíteni. E kötelezettségeinek elmulasztásából eredő minden kárért az
Előfizető felelőséggel tartozik.
4.5. A Szolgáltató a Szolgáltatási Szerződésben megjelölt és részletezett
szolgáltatások díjáról a Szolgáltatási Szerződésben meghatározott fizetési
mód alapján számlát állít ki a Megrendelő részére, amelyet a Megrendelő
a számlán feltüntetett fizetési határidőre köteles megfizetni.
4.6. Fizetési határidő a Szolgáltató által kiállított számla kiállításától
számított 8 naptári nap.
4.7. Amennyiben Megrendelő a fizetési kötelezettségeinek nem tesz eleget,
Szolgáltató jogosult, de nem köteles - külön értesítés nélkül - a szolgáltatást
felfüggeszteni és a szolgáltatási szerződést azonnali hatállyal felmondani
a felfüggesztés időpontjáig. A szolgáltatás felfüggesztése nem jelenti
a felmerült pénzügyi követelések megszűnését.
4.8. A díjfizetés választható módozatai:
• banki átutalás,
• csekk (belföldi postautalvány),
• készpénz.
4.9. Amennyiben a Megrendelő a szerződést a lejárat előtt felmondja, a
már megfizetett díjak időarányos részére nem tarthat igényt.
4.10. Amennyiben a Megrendelő a 4.5 pontban megjelölt fizetési kötelezettségének
nem tesz eleget a Szolgáltató késedelmi kamat felszámítására jogosult, melynek éves mértéke a mindenkori jegybanki alapkamat kétszerese. A Szolgáltató nem számít fel késedelmi
díjat 30 napos késedelemig, abban az esetben, ha a Megrendelő a késedelem
előtt írásban fizetési halasztást kért és azt a Szolgáltató írásban jóváhagyta.
5. A Szolgáltató jogai és kötelezettségei
5.1. A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a Szolgáltatási Szerződésben
részletezett szolgáltatásokat a Megrendelő számára biztosítja a szerződés
teljes időtartama alatt.
5.2. A Szolgáltató magára nézve kötelező erővel ismeri el az adatkezeléssel
kapcsolatosan rendelkező alábbi jogszabályokat és ajánlásokat:
• az 1992. évi LXIII. törvény - A személyes adatok védelméről és a közérdekű
adatok nyilvánosságáról,
• az 1998. évi VI. törvény - Az egyének védelméről a személyes adatok gépi
feldolgozása során (Strasbourg 1981. január 28.),
• 2001. évi CVIII. Törvény (Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások
egyes kérdéseiről),
• az "Online Privacy Alliance" ajánlásait
5.3 A Szolgáltató köteles szolgáltatásait karbantartani, az esetlegesen
felmerülő hibát lehetőségeihez mérten a lehető legrövidebb időn belül kijavítani,
a Megrendelő számára a szerződés tárgyát képező szolgáltatással kapcsolatos
technikai felvilágosítást telefonon vagy e-mail útján - az Előfizető által
felhatalmazott személyek számára - térítés nélkül megadni azzal a megszorítással,
hogy a felvilágosítási kötelezettség kizárólag a szolgáltatás igénybevételéhez
és rendeltetésszerű használatához szükséges információkra terjed ki.
5.4. A Szolgáltató az igényelt szolgáltatások aktiválásának időpontjától
kezdődően felel a szolgáltatás folyamatos működőképességéért. Arra az időszakra,
amely alatt a szerződés tárgya a Szolgáltató érdekkörében felmerült okból
nem használható rendeltetésszerűen, díjfizetési kötelezettség a Megrendelőt
nem terheli, ezzel az időszakkal a szerződés meghosszabbodik, illetve határozatlan
időre szóló szerződés esetén a következő esedékes szolgáltatási díjból
levonásra kerül.
5.5. A Szolgáltató jogosult az általa nyújtott szolgáltatás megrendelésének
napján a nyilvános árlistájában (meghirdetés helye: www.4brainz.hu) érvényben
lévő szolgáltatási díjat a Megrendelő felé számlában kiállítani.
5.6. A Szolgáltató esetleges üzemzavar esetén köteles mindent megtenni
a hiba lehető legrövidebb időn belüli elhárításáért.
5.7. A Szolgáltató nem tartozik felelősséggel a neki nem felróható módon
bekövetkező váratlan eseményekből eredő szolgáltatási kimaradásokért, esetleges
adatveszteségekért, illetve azon károkért, amelyek rajta kívül álló okok
eredményeképpen következtek be.
5.8. A Szolgáltató bármely szerződéses kötelezettségeinek teljesítéséhez
jogosult alvállalkozót vagy más közreműködőt igénybe venni.
5.9. A Szolgáltató fenntartja a jogot a szolgáltatásai körének bővítésére,
amelyről nem köteles a Megrendelőt értesíteni.
5.10. Az ÁSZF rendelkezéseit a Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani,
ha a módosítás hatályba lépése előtt 15 nappal a módosítás lényegi elemeit
honlapjának nyitóoldalán jól látható módon elhelyezi.
6. Vegyes rendelkezések
6.1. A Szolgáltató és a Megrendelő kölcsönösen kijelentik, illetve kölcsönösen
jóváhagyólag tudomásul veszik, hogy rendelkeznek azzal a képességgel
és meghatalmazással, hogy jelen szerződéses kapcsolatba lépjenek és az
ebből fakadó szerződéses kötelezettségeiket teljesítsék.
6.2. A Szolgáltató vállalja, hogy az általa szerződésben meghatározott
alapszolgáltatást 99%-os rendelkezésre állás mellett biztosítja. A Szolgáltató
jogosult havonta legfeljebb 90 perc üzemszünet beiktatására a szükséges
karbantartási munkálatok elvégzésére. Az így kiesett időtartam nem csökkenti
a garantált rendelkezésre állást. Amennyiben ez munkanapra esik, köteles
ezt legalább 3 munkanappal előre írásban (e-mail, fax, posta) az előfizető
felé jelezni.
6.3. A tárterületen elhelyezett adatok tartalmáért, a Megrendelőnek a magyar
és/vagy a nemzetközi jogszabályokat sértő tevékenységéért a Szolgáltató
felelősséget nem vállal, ez kizárólag Megrendelő felelőssége.
6.4. A Szolgáltató fenntartja magának az árváltoztatás jogát, amely azonban
a már megkötött, határozott időre szóló szerződésekre nem vonatkozik. Határozatlan
időre szóló szerződés esetén pedig a Szolgáltató az árváltozást megelőzően
a Megrendelőt értesíteni köteles (e-mail, fax vagy hagyományos levél útján).
6.5. A Felek jogvitát polgári eljárás keretében érvényesíthetik olyan módon,
hogy a Budakörnyéki Bíróságnál keresetlevelet nyújtanak be. Jogvita esetén
a Magyar Köztársaság törvényei és jogszabályai az irányadók.
6.6. A jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. vonatkozó
szabályai az irányadók. A Szerződő felek kijelentik, hogy a szerződés teljesítése
során egymással együttműködnek, a szükséges tájékoztatást egymásnak megadják,
az esetleges vitás kérdésekben elsősorban békés úton történő megoldást
részesítik előnyben.
6.7. Jelen ÁSZF csak a Szolgáltatási Szerződéssel együtt érvényes.
7. Vis Major esemény
7.1. Egyik fél sem felel a szerződésben foglalt kötelezettség teljesítéséért
azon esetekben, amikor a felek érdekkörén kívül eső elháríthatatlan esemény
merül fel. Ilyen körülménynek tekintendő például: természeti katasztrófa,
tűz, áradás, hatóság rendelkezése, szükségállapot, lázadás, polgárháború,
háború, sztrájk vagy hasonló munkabeszüntetés.
7.2 Ha Vis Maior esemény miatt a szünetelés időtartama meghaladja a két
hónapot, bármelyik Fél jogosult a Szerződést azonnali hatállyal felmondani.
7.3 Vis Maior Esemény bekövetkezte esetén az érintett Fél köteles a másik
Felet írásban értesíteni.
7.4 A teljesített szolgáltatások számlájának kiegyenlítése alól a Vis Major
körbe tartozó események sem jelentenek mentességet.